Hoe kunnen wij u helpen?

De klantenservice van Total Gas & Power Nederland staat voor u klaar!

Heeft u een vraag of wilt u uw gegevens wijzigen? Vind het antwoord snel in de veelgestelde vragen of regel zelf direct uw zaken online in uw Mijn Total Energie account.

Snel en eenvoudig

Direct uw zaken zelf regelen

Regel uw energiezaken eenvoudig en snel in uw Mijn Total Energie account:

✔ Termijnbedrag wijzigen
✔ Rekeningnummer wijzigen
✔ Contactgegeven aanpassen
✔ Kopie factuur opvragen

Aanmelden Mijn Total Energie

Vind snel het antwoord op uw vragen

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen. Wij hebben de vragen die klanten het meest stellen op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op door te chatten, het contactformulier in te vullen of te bellen.

Vragen over uw energierekening

Heeft u vragen over uw Voorschotnota, Maandnota, Jaarrekening of Eindrekening? Download dan onze toelichting. Daarin staat uitleg op alle mogelijke kosten op uw rekening.

Mijn termijnbedrag is anders dan op het contract dat ik heb getekend, hoe kan dat?

Een ander eerste termijnbedrag kan meerdere oorzaken hebben. De afgesproken tarieven per eenheid elektriciteit of gas verandert niet, maar de verbruikshoeveelheid kan wel veranderen. Wij leggen graag uit hoe dat kan.

Berekening offerte bedrag

Wanneer u een offerte van ons krijgt, baseren wij de tarieven op uw geschatte of opgegeven energieverbruik en de dan geldende vaste kosten. Op het moment dat u de offerte accepteert gaan wij aan de slag om dit voor u in orde te maken.

Controle verbruiksgegevens

Een paar weken voordat de levering gaat starten kunnen we de centrale verbruiksgegevens opvragen die voor uw aansluiting bekend zijn. De opgevraagde verbruiksgegevens zijn gebaseerd op het gemiddelde verbruik van uw aansluiting, van de afgelopen 3 jaar. In sommige gevallen kan dit dus anders zijn dan het verbruik waarop de offerte gebaseerd was en werd dit automatisch aangepast om te voorkomen dat u teveel of te weinig betaalt.

Wijziging vaste kosten

Het kan ook voorkomen dat het termijnbedrag anders is doordat de vaste kosten in de tussentijd zijn aangepast. Denk hierbij aan de tarieven voor energiebelasting of netbeheerderskosten. Deze tarieven worden jaarlijks verhoogd en direct aan u doorberekend.

Bent u het niet eens met uw termijnbedrag? Dan kunt u zelf uw termijnbedrag aanpassen via Mijn Total Energie. Het termijnbedrag aanpassen kan zowel omhoog als omlaag met een maximum van 15%. Na een jaar ontvangt u van ons een jaarafrekening. Hierin worden de betaalde kosten verrekend met de daadwerkelijke verbruikskosten. Bij een tekort moet u bijbetalen en bij een overschot ontvangt u geld van ons terug.

Hoe kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

U kunt uw termijnbedrag wijzigen via Mijn Total Energie.

 

Een termijnbedrag is flexibel. Deze is zowel omhoog als omlaag aan te passen, maar maximaal 15% omlaag. Verhogen kan zonder limiet. Wanneer u uw termijnbedrag met meer dan 15% wilt verlagen, ontvangen wij graag een jaarnota van uw oude leverancier. Zo kunnen wij uw jaarverbruik, en daarmee ook uw termijnbedrag, herberekenen. 

Wanneer krijg ik mijn jaarnota/eindnota?

Uw jaarnota ontvangt u binnen 8 weken na een vol jaar van levering. Eerst ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven. Op basis van deze gegevens maken wij uw jaarnota op. Gaat u verhuizen of stopt de energielevering? U ontvangt uw eindafrekening binnen 6 weken na uw verhuisdatum of na de einddatum van levering.

Ik heb informatie over TOTAL ontvangen en twijfel of dit juist is. Hoe meld ik dit?

Onjuiste informatie kan door verschillende organisaties worden gegeven, soms zelfs uit naam van Total Gas & Power Nederland. Bent u benaderd en twijfelt u over de juistheid van het bericht? Geef op deze pagina uw melding door.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen of een automatische incasso activeren?

Wijzig eenvoudig uw rekeningnummer in Mijn Total Energie.

Wij verwerken de wijziging dan vóór de eerstvolgende facturatie; de 1e van de volgende maand. 

Gaat het om meerdere aansluitingen? Noteer dan op het formulier alle klantnummers waarvoor deze automatische incasso van toepassing is.

Ik wil mijn meterstanden doorgeven, maar ik krijg een melding dat de opnameperiode is verlopen. Kan ik mijn meterstanden nog doorgeven?

U kunt alsnog uw meterstanden doorgeven per mail naar customerservice@totalgp.nl.

 

Wanneer vragen jullie mijn meterstanden op?

Er zijn een paar momenten waarop wij uw meterstanden opvragen. Ten eerste aan het begin van uw contract. Zo weten wij vanaf welke stand wij uw verbruik kunnen gaan meten. Ook geven wij deze stand door aan uw vorige leverancier, zodat deze de eindnota op kan maken. Na een jaar vragen wij opnieuw uw meterstanden op. Deze gebruiken we om uw jaarnota op te maken over uw daadwerkelijk verbruik. Geef daarom uw meterstanden op tijd door. Doet u dit niet, dan maken wij een inschatting van uw verbruik. Mogelijk rekenen we dan niet het juiste verbruik met u af. U kunt uw meterstanden invullen op dit formulier.

Indien u een slimme meter heeft en bij uw netbeheerder heeft aangegeven dat wij deze mogen uitlezen, dan hoeft u uw meterstanden niet zelf door te geven. Wij lezen deze alleen uit wanneer dit nodig is.

Ik beschik over zonnepanelen. Hoe gaat de teruglevering in zijn werk?

Als u zonnepanelen gebruikt (teruglevering), dan ziet u dit terug als korting op uw jaarnota. Het tarief voor teruglevering is hetzelfde als voor uw verbruik. De uiteindelijke som op uw jaarnota is uw verbruik minus de teruglevering. De teruglevering komt niet terug in het voorschotbedrag.

 

Wilt u de teruglevering maandelijks in uw voorschot terug laten komen? Stuur dan uw verwachte teruglevering in kWh per jaar naar customerservice@totalgp.nl. Op basis daarvan zullen wij uw voorschot herberekenen.

Ik wil overstappen naar een andere leverancier of mijn contract voortijdig opzeggen. Kan dit, en ben ik dan een opzegvergoeding verschuldigd?

Mocht u uw contract onverhoopt vroegtijdig beëindigen, dan kunnen wij onder omstandigheden een opzegvergoeding in rekening brengen. Dit hangt (onder meer) af van het moment van opzegging. Of een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht, en zo ja, hoe hoog deze opzegvergoeding is, kunt u lezen in de Productvoorwaarden.

 

Ook de hoogte van de eventuele opzegvergoeding vindt u in de Productvoorwaarden. Deze is in lijn met de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de Autoriteit Consument en Markt. Hebt u een Vaste Prijs Contract? Bekijk dan hier uw Productvoorwaarden. Ontvangt u zakelijke energie en hebt u een Vaste Prijs Contract Zakelijk? Dan gelden de volgende productvoorwaarden voor u.

Hoe kan ik mijn contract verlengen?

Als u uw contract kunt verlengen, ontvangt u hierover van ons een bericht. Heeft u nog geen bericht ontvangen, maar wilt u al wel uw contract verlengen? Dan kunt u ook zelf alvast een offerte voor verlenging aanvragen.   

Ik heb een bevestigingsbrief ontvangen, maar ben mij niet bewust van een contract. Hoe kan dit?

Total Gas & Power werkt met een aantal partners die contracten voor ons verkopen. Zij doen dit uit hun eigen naam en daardoor kan het voorkomen dat u niet weet dat u een contract met ons heeft afgesloten. Neem contact op met uw contactpersoon bij het bedrijf waar u het contract heeft afgesloten. Zij kunnen u verder helpen. Weet u niet met welke partner u een contract heeft afgesloten? Vul dan het contactformulier in. Wij helpen u graag verder.

We zitten voor u klaar

Direct contact opnemen

chatten

Live chat

Gebruik de live chat rechtsonderaan deze pagina

bel ons

Bel ons

Bel ons op 088 33 45 055
Maandag - vrijdag: 08:00 - 17:00 uur

e-mail sturen

Stuur ons een mail

Mail naar customerservice@totalgp.nl

Storing

Wat moet ik doen bij een gas- of stroomstoring?

Lees meer

Verhuizing doorgeven

Gaat uw bedrijf verhuizen? Geef dan een adreswijziging door.

Inloggen Mijn Total Energie

Klacht indienen

Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen. Heeft u toch een klacht? Laat het ons weten via het formulier.

Naar het formulier

Gedragscode

Wij stelden samen met Energie-Nederland en andere energiebedrijven een gedragscode op.

Lees meer

Energiebelastingen

Als zakelijk afnemer van energie kunt u in aanmerking komen voor een ander energiebelastingtarief.

Lees meer

Algemene voorwaarden

Wilt u de algemene voorwaarden van Total Gas & Power Nederland doorlezen?

Lees meer