Hoe kunnen wij u helpen?

De klantenservice van Total Gas & Power staat voor u klaar!

Heeft u een vraag of wilt u uw gegevens wijzigen? Vind het antwoord snel in de veelgestelde vragen of regel zelf direct uw zaken online bij Total Gas & Power klantenservice.

Snel en makkelijk

Direct uw zaken zelf regelen

Regel makkelijk en snel uw zaken online. U kunt bijvoorbeeld uw meterstanden doorgeven, uw gegevens wijzigen of een SEPA-machtiging digitaal bij ons afgeven. En komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op, dan helpen we u graag verder.

Vind snel het antwoord op uw vragen

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen. Wij hebben de vragen die klanten het meest stellen op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op door te chatten, het contactformulier in te vullen of te bellen.

Vragen over uw energierekening

Heeft u vragen over uw Voorschotnota, Maandnota, Jaarrekening of Eindrekening? Download dan onze toelichting. Daarin staat uitleg op alle mogelijke kosten op uw rekening.

Moet mijn bedrijf voldoen aan de informatieplicht? Zo ja, hoe en per wanneer?

Als uw jaarlijks verbruik meer is dan 50.000 kWh stroom of 25.000m³ gas, dan moet u voor 1 juli 2019 voldoen aan de informatieplicht. Dit houdt in dat u moet rapporteren aan de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) welke energiebesparende maatregelen u al heeft genomen en welke u nog gaat nemen. Het niet voldoen aan de informatieplicht kan resulteren in boetes vanuit de overheid. De Energiescan van Total zorgt ervoor dat u eenvoudig en op tijd aan uw informatieplicht voldoet. Vraag de Energiescan hier aan.

Hoe kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

U kunt uw termijnbedrag wijzigen via het formulier Termijnbedrag wijzigen

 

Een termijnbedrag is flexibel. Deze is zowel omhoog als omlaag aan te passen, maar maximaal 15% omlaag. Verhogen kan zonder limiet. Wanneer u uw termijnbedrag met meer dan 15% wilt verlagen, ontvangen wij graag een jaarnota van uw oude leverancier. Zo kunnen wij uw jaarverbruik, en daarmee ook uw termijnbedrag, herberekenen. Wijzig mijn termijnbedrag.

Wanneer krijg ik mijn jaarnota/eindnota?

Uw jaarnota ontvangt u binnen 8 weken na een vol jaar van levering. Eerst ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven. Op basis van deze gegevens maken wij uw jaarnota op. Gaat u verhuizen of stopt de energielevering? U ontvangt uw eindafrekening binnen 6 weken na uw verhuisdatum of na de einddatum van levering.

Hoe kan ik mij registeren voor Mijn Total Energie?

Wij hebben sinds kort een persoonlijke klantomgeving. In deze online omgeving kunt u eenvoudig facturen inzien en uw gegevens wijzigen. Het betreft een proefversie van de portal. De komende tijd zullen wij deze blijven verbeteren. Wilt u gebruik maken van Mijn Total Energie? Registreer hier.

 

Heeft u een vraag over uw registratie of heeft u een probleem met registreren? Neem dan contact op met onze Customer Service. Dit kan op eenvoudige wijze direct via onze Live Chat of anders telefonisch op 088 33 45 055.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen of een automatische incasso activeren?

Voor het aanpassen van uw betaalgegevens vult u het formulier 'SEPA-machtiging afgeven' in. Stuur het ingevulde formulier naar ons terug per post of per mail naar customerservice@totalgp.nl. Wij verwerken de wijziging dan vóór de eerstvolgende facturatie; de 1e van de volgende maand. Ons postadres vindt u op het formulier.

Gaat het om meerdere aansluitingen? Noteer dan op het formulier alle klantnummers waarvoor deze automatische incasso van toepassing is.

Ik wil mijn meterstanden doorgeven, maar ik krijg een melding dat de opnameperiode is verlopen. Kan ik mijn meterstanden nog doorgeven?

U kunt alsnog uw meterstanden doorgeven per mail naar customerservice@totalgp.nl.

 

Wanneer vragen jullie mijn meterstanden op?

Er zijn een paar momenten waarop wij uw meterstanden opvragen. Ten eerste aan het begin van uw contract. Zo weten wij vanaf welke stand wij uw verbruik kunnen gaan meten. Ook geven wij deze stand door aan uw vorige leverancier, zodat deze de eindnota op kan maken. Na een jaar vragen wij opnieuw uw meterstanden op. Deze gebruiken we om uw jaarnota op te maken over uw daadwerkelijk verbruik. Geef daarom uw meterstanden op tijd door. Doet u dit niet, dan maken wij een inschatting van uw verbruik. Mogelijk rekenen we dan niet het juiste verbruik met u af. U kunt uw meterstanden invullen op dit formulier.

Indien u een slimme meter heeft en bij uw netbeheerder heeft aangegeven dat wij deze mogen uitlezen, dan hoeft u uw meterstanden niet zelf door te geven. Wij lezen deze alleen uit wanneer dit nodig is.

Ik beschik over zonnepanelen. Hoe gaat de teruglevering in zijn werk?

Als u zonnepanelen gebruikt (teruglevering), dan ziet u dit terug als korting op uw jaarnota. Het tarief voor teruglevering is hetzelfde als voor uw verbruik. De uiteindelijke som op uw jaarnota is uw verbruik minus de teruglevering. De teruglevering komt niet terug in het voorschotbedrag.

 

Wilt u de teruglevering maandelijks in uw voorschot terug laten komen? Stuur dan uw verwachte teruglevering in kWh per jaar naar customerservice@totalgp.nl. Op basis daarvan zullen wij uw voorschot herberekenen.

Ik wil overstappen naar een andere leverancier of mijn contract voortijdig opzeggen. Kan dit, en ben ik dan een opzegvergoeding verschuldigd?

Mocht u uw contract onverhoopt vroegtijdig beëindigen, dan kunnen wij onder omstandigheden een opzegvergoeding in rekening brengen. Dit hangt (onder meer) af van het moment van opzegging. Of een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht, en zo ja, hoe hoog deze opzegvergoeding is, kunt u lezen in de Productvoorwaarden.

 

Ook de hoogte van de eventuele opzegvergoeding vindt u in de Productvoorwaarden. Deze is in lijn met de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de Autoriteit Consument en Markt. Hebt u een Vaste Prijs Contract? Bekijk dan hier uw Productvoorwaarden. Ontvangt u zakelijke energie en hebt u een Vaste Prijs Contract Zakelijk? Dan gelden de volgende productvoorwaarden voor u.

Hoe geef ik een verhuizing door?

Meld uw verhuizing minimaal 30 dagen voor de geplande verhuisdatum aan ons. Dat kan via het formulier Verhuizing doorgeven. Geef daarnaast, binnen 5 werkdagen na de sleuteloverdracht, de eindstanden van uw oude pand en de startstand van uw nieuwe pand aan ons door. Dat kan via het formulier Meterstanden doorgeven.

Ik heb een bevestigingsbrief ontvangen, maar ben mij niet bewust van een contract. Hoe kan dit?

Total Gas & Power werkt met een aantal partners die contracten voor ons verkopen. Zij doen dit uit hun eigen naam en daardoor kan het voorkomen dat u niet weet dat u een contract met ons heeft afgesloten. Neem contact op met uw contactpersoon bij het bedrijf waar u het contract heeft afgesloten. Zij kunnen u verder helpen. Weet u niet met welke partner u een contract heeft afgesloten? Vul dan het contactformulier in. Wij helpen u graag verder.

We zitten voor u klaar

Direct contact opnemen

chatten

Live chat

Gebruik de live chat rechtsonderaan deze pagina

bel ons

Bel ons

Bel ons op 088 33 45 055
Maandag - vrijdag: 08:00 - 17:00 uur

e-mail sturen

Stuur ons een mail

Mail naar customerservice@totalgp.nl

Storing

Wat moet ik doen bij een gas- of stroomstoring?

Lees meer

Verhuizing doorgeven

Gaat uw bedrijf verhuizen? Geef dan een adreswijziging door.

Naar het formulier

Klacht indienen

Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen. Heeft u toch een klacht? Laat het ons weten via het formulier.

Naar het formulier

Gedragscode

Wij stelden samen met Energie-Nederland en andere energiebedrijven een gedragscode op.

Lees meer

Energiebelastingen

Als zakelijk afnemer van energie kunt u in aanmerking komen voor een ander energiebelastingtarief.

Lees meer

Algemene voorwaarden

Wilt u de algemene voorwaarden van Total Gas & Power Nederland doorlezen?

Lees meer