Hoe kunnen wij u helpen?

De klantenservice van Total Gas & Power staat voor u klaar!

Heeft u een vraag of wilt u uw gegevens wijzigen? Vind het antwoord snel in de veelgestelde vragen of regel zelf direct uw zaken online bij Total Gas & Power klantenservice.

Snel en makkelijk

Direct uw zaken zelf regelen

Regel makkelijk en snel uw zaken online. U kunt bijvoorbeeld uw meterstanden doorgeven, uw gegevens wijzigen of een SEPA-machtiging digitaal bij ons afgeven. En komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op, dan helpen we u graag verder.

Vind snel het antwoord op uw vragen

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen. Wij hebben de vragen die klanten het meest stellen op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op door te chatten, het contactformulier in te vullen of te bellen.

Ik heb een bevestigingsbrief ontvangen, maar ben mij niet bewust van een contract. Hoe kan dit?

Total Gas & Power werkt met een aantal partners die contracten voor ons verkopen. Zij doen dit uit hun eigen naam en daardoor kan het voorkomen dat niet weet dat u een contract met ons heeft afgesloten. Neem contact op met uw contactpersoon bij het bedrijf waar u het contract heeft afgesloten en zij kunnen u verder helpen.

Weet u niet met welke partner u een contract heeft afgesloten? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Hoe kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen?

Een voorschot is flexibel. Deze is zowel omhoog als omlaag aan te passen, met een maximum van 15% omlaag. Uw voorschot verhogen kan zonder limiet. Wanneer u uw voorschot met meer dan 15% wilt verlagen, ontvangen wij graag een jaarnota van uw oude leverancier. Zo kunnen wij uw jaarverbruik, en daarmee ook uw voorschotbedrag, herberekenen. Neem hiervoor contact met ons op.

Wanneer krijg ik mijn jaarnota/eindnota?

Uw jaarnota ontvangt u binnen 8 weken na een vol jaar van levering. Eerst ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven. Op basis van deze gegevens maken wij uw jaarnota op.

Gaat u verhuizen of stopt de energielevering? U ontvangt uw eindafrekening binnen 6 weken na uw verhuisdatum of na de einddatum van levering.

Is er een inlogportal waar ik bepaalde zaken zelf kan beheren?

Wij werken op dit moment aan een inlogportal. Wanneer de portal klaar is voor gebruik, ontvangt u een bericht. Tot dan kunt u uw gegevens aanpassen en wijzigingen doorgeven via Gegevens wijzigen. Wij passen het dan zo spoedig mogelijk voor u aan.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen of automatische incasso activeren?

Voor het aanpassen van uw betaalgegevens vult u het formulier 'SEPA-machtiging afgeven' in. Stuur het ingevulde formulier naar ons terug per post of per mail naar customerservice@totalgp.nl. Wij verwerken de wijziging dan vóór de eerstvolgende facturatie (de 1e van de volgende maand). Ons postadres vindt u op het formulier.


Gaat het om meerdere aansluitingen? Schrijf dan alle klantnummers waarvoor deze automatische incasso van toepassing is op het formulier.

Ik wil mijn meterstanden doorgeven, maar ik krijg een melding dat de opnameperiode is verlopen. Kan ik het nog doorgeven?

U kunt alsnog uw meterstanden doorgeven per mail naar customerservice@totalgp.nl.

 

Waarom moet ik op tijd mijn meterstanden doorgeven?
Wij stellen een deadline om de meterstand aan de oude leverancier te kunnen geven of om de jaarrekening op te stellen. Als wij geen gegevens van u ontvangen, gaan wij uw meterstanden inschatten op basis van het gemiddelde verbruik van de afgelopen drie jaar. Dat kan nadelig voor u uitpakken. Vul daarom op tijd uw meterstanden in op het formulier.

Ik beschik over zonnepanelen. Hoe gaat de teruglevering in zijn werk?

Als u zonnepanelen gebruikt (teruglevering), dan ziet u dat terug als korting op uw jaarnota. Het tarief voor teruglevering is hetzelfde als voor verbruik. Uw verbruik min de teruglevering is uw uiteindelijke som op de jaarnota. De teruglevering komt dus niet terug in de voorschotberekening.


Wilt u de teruglevering maandelijks in uw voorschot terug laten komen? Stuur dan uw verwachte teruglevering in KwH per jaar naar customerservice@totalgp.nl. Op basis hiervan zullen wij uw voorschot herberekenen.

Ik wil overstappen naar een andere leverancier of mijn contract voortijdig opzeggen. Welke boete zit hieraan vast?

Wat de hoogte van de opzegvergoeding is, kunt u teruglezen in bijlage B van uw bevestigingsbrief. De boete is afhankelijk van het precieze moment van opzegging en het laatst bekende jaarverbruik.

 

Waarom stellen wij een boete?
Wanneer een contract ingaat, kopen wij op basis van het verwachte verbruik energie in. Als u overstapt of opzegt vóór de einddatum van het contract, moeten wij de ingekochte energie terugverkopen aan de markt. Wij zullen hiervoor niet dezelfde prijs terugkrijgen als waar het voor ingekocht is. Om deze kosten te dekken wordt er een opzegvergoeding in rekening gebracht.

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?

Meld uw verhuizing minimaal 30 dagen voor de geplande verhuisdatum aan ons. Dat kan via het formulier Verhuizing doorgeven. Geef daarnaast, binnen 5 werkdagen na de sleuteloverdracht, de eindstanden van uw oude pand en de startstand van uw nieuwe pand aan ons door. Dat kan via het formulier Meterstanden doorgeven.

Waarom ontvang ik twee aparte facturen per maand?

U ontvangt per maand een voorschotfactuur voor gas en apart een voorschotfactuur voor elektriciteit.

We zitten voor u klaar

Direct contact opnemen

chatten

Live chat

Gebruik de live chat rechtsonderaan deze pagina

bel ons

Bel ons

Bel ons op 088 33 45 072
Maandag - vrijdag: 08:00 - 17:00 uur

e-mail sturen

Stuur ons een mail

Mail naar customerservice@totalgp.nl

Storing

Wat moet ik doen bij een gas- of stroomstoring?

 

Lees meer

Verhuizing doorgeven

Gaat uw bedrijf verhuizen? Geef dan een adreswijziging door.

 

Naar het formulier

Algemene voorwaarden

Wilt u de algemene voorwaarden van Total Gas & Power Nederland doorlezen?

 

Lees meer

Gedragscode

Wij stelden samen met Energie-Nederland en andere energiebedrijven een gedragscode op.

 

Lees meer

Energiebelastingen

Als zakelijk afnemer van energie kunt u in aanmerking komen voor een ander energiebelastingtarief.

Lees meer

Klacht indienen

Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen. Heeft u toch een klacht? Laat het ons weten via het formulier.

Naar het formulier